Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kuře Vindaloo

Jakožto velcí fanoušci britského sitcomu Red Dwarf, tedy červeny trpaslík, jsme se s kolegou rozhodli, že když už jsme v Anglii, složíme poctu jedné z hlavních postav (Davu Listerovi) a navštívíme nějakou tu indickou restauraci.

Kolega vybral velmi pěknou restauraci, kde nikdo nebyl (teď už se nedivím, kaskadérů a kamikadze je poskrovnu) a kde nás velmi vřele přijali a obsloužili. Objednali jsme si bez delšího váhání kuře Vindaloo, cibulové karbenátky, kolega pivo a já tradičně colu, což se později ukázalo jako zcela nevhodný nápoj k tomu, co jsme měli pozřít.

Zanedlouho jsme měli vše na stole, včetně typických indických placiček, které byly úplně bez chuti a byly pro mě zprvu zklamáním. Později jsem za ně byl vděčný.

 

Umístil jsem placičku na talíř a podle vzoru mého kolegy, který je starý Vindaloo harcovník, jsem si sebevědomě nabral z misky kus kuřete a pořádně to zalil červenou omáčkou. Už když jsem si přivoněl, blesklo mi hlavou, že něco není v pořádku a že to nejspíše nebude z tohoto světa, ale hlad a zvědavost byla silnější.

Po prvním soustu, které mi vydesinfikovalo ústní dutinu způsobem, jakým to nedokáže ani peroxid vodíku v pekelné koncentraci, jsem nerozvážně polknul, za což jsem byl odměněn krůpějemi potu o velkosti mexického dolaru po celém těle. Zalapal jsem po dechu a jal se s mlhou v očích pokračovat, tentokrát již s mnohem větším respektem k celé pochutině. Bylo mi jasné, že má střevní mikroflóra a fauna je ta tam.

Během několika dalších soust mě střídavě oblévalo horko a zima a citelně jsem vnímal, jak mě opouští rýma a kašel, kterou jsem si přivezl z domu. Nadále jsem si již nevšímal červené omáčky, neboť pud sebezáchovy vykonal své a pokoušel jsem se věnovat pozornost pouze kuřeti a cibulovému karbenátku, což mi nebylo moc platné, protože kuře bylo v omáčce důkladně vykoupané. Placičky, dříve bez chutě, se ukázaly jako skvělý prostředek proti samovznícení. Kolalokovu limonádu jsem dal stranou a byť abstinent, zaškemral jsem o pivo.

Po celou tu dobu mě pozorovali indičtí pikolíci, evidentně v dobrém rozpoložení. Také můj kolega poznal, ze nejsem úplně ve své kůži a že vypadám jako po 10 km joggingu a solidárně mi nabídnul balíček papírových kapesníčků, které se po dotyku s mou pokožkou téměř vypařily.

Po večeři jsme se s kolegou, stále ještě se slzami v očích, rozloučili. On nastoupil do taxíku a já jsem se rozhodl jít pěšky do svého hotelu, který jsem ale kvůli celkovému vyčerpání a dezorientaci nemohl dlouho najít.

Jsem přesvědčen, ze ani reklamou opěvovaný Domestos by nezatočil se záchodovými bakteriemi a špínou lépe, než jako se to povedlo mě druhý den během ranní toalety.

Nebudu zabíhat do podrobností, ale celých perných 15 minut jsem v ukrutných bolestech přemítal o evoluci člověka, na jehož vrcholku se ocitl Ind s plechovou hubou, žaludkem, střevy a azbestovou prdelí.

 

Pěkný den a dobrou chuť. ;)

 

Autor: Ludvík Wiejowski | sobota 4.2.2012 0:03 | karma článku: 22,67 | přečteno: 2123x
  • Další články autora

Ludvík Wiejowski

Truhlářský kurz

Znáte to, něco vás přitahuje, chcete se tomu věnovat a tak začínáte sbírat informace, kupovat si vybavení, hodiny trávit u youtube, diskutovat na fórech, sdružovat se, prodávat dříve nakoupené vybavení a kupovat si nové...

16.9.2018 v 18:45 | Karma: 15,17 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Hobby

Ludvík Wiejowski

Ještě nechci domů (Fotoblog)

A je po dovolené... Né že by se nevyvedla, ba právě naopak. Ale už je prostě pryč a mě jímá smutek, protože to bylo bezva a vydrželi bychom tam ještě minimálně další týden. A tak mobilizuji všechny duševní síly, opakuji si léty nabytá moudra, která by mi měla pomoct se srovnat se zítřejším návratem do práce, ale pak se podívám na fotky a nejraději bych dal výpověď, sedl do auta a ujížděl zpátky. Že nejsem sám? Tak to je mi jasné. :)

13.7.2014 v 17:22 | Karma: 12,63 | Přečteno: 362x | Diskuse| Fotoblogy

Ludvík Wiejowski

Komu se nelení, tomu se zelení aneb o předsevzetích

Vážení a milí čtenáři, přeji Vám mnoho štěstí a úspěchu v novém roce. I když úspěch v sobě obsahuje spěch a ten Vám rozhodně nepřeji. Pokud ovšem není vašim mottem rychle a zběsile, to si pak užijte pořádnou jízdu.

4.1.2014 v 20:20 | Karma: 11,81 | Přečteno: 401x | Diskuse| Fotoblogy

Ludvík Wiejowski

Dobré ráno (Fotoblog)

Dobré ráno a dobrý den přeji..............................................................................................

25.9.2013 v 8:08 | Karma: 16,80 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Ludvík Wiejowski

Barevné svítání (Fotoblog)

Dnešní obloha v 6:00. Docela pěkný a barevný start do nového týdne........... :)

9.9.2013 v 21:00 | Karma: 13,94 | Přečteno: 325x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuch ve Vrběticích může ruská tajná služba, policie ale případ odložila

29. dubna 2024  11:09

Aktualizujeme Policie odložila případ výbuchů skladů ve Vrběticích. Provedli ho příslušníci ruské rozvědky, kvůli...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  10:57

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vedení TOP 09 se shodlo na nástupci Langšádlové, uvedl Havel. Sám jím nebude

29. dubna 2024  10:48

Nejužší vedení vládní TOP 09 se jednoznačně shoduje na kandidátovi na post ministra pro vědu, řekl...

Policie zasáhla proti agresivnímu mladíkovi. Zaklekli ho a bili, píše svědkyně

29. dubna 2024  10:39

Na sociálních sítích se šíří video ze zákroku policistů, kteří o víkendu v Českém Krumlově...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 962x
Člověk s radostí ze života a neustále dobrou náladou, který vidí věci vždy z té pozitivní stránky. Prostě optimista.